۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

فواید انگور برای مبتلایان به سنگ کیسه صفرا

مصرف آب انگور در بیماران مبتلا به بیماری عروق قلب اثرات خوبی بر کاهش فاکتورهای التهابی و کُند کردن سیر پیشرفت بیماری دارد؛ رژیم انگور در بیمارانى که مبتلا به پر شدن کیسه صفرا و سنگ صفرا هستند، نتایج بسیار خوبى به همراه دارد.

آب گیاه تازه خارشتر (آدور) به‌اندازه چند مثقال تا یکى دو استکان و جوشانده خشک آن در آب از بهترین قطع‌کننده‌های خونریزی گوارشی به‌ویژه خونریزی بواسیر است.

  • زهره رستمی
  • دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۹۹

خواص روغن آرگان +عوارض آن

روغن آرگان داخل یک میوه‌ی کوچک، با مغزی کوچک است و به حدی مغذی است که بزها برای خوردن آن از درخت بالا می روند! بومیان جنگل آرگان در مراکش برای نسل‌ها، روغن ارزشمند این مغزها را استخراج کرده‌اند، و از آن به عنوان یک مکمل غذایی، برای التیام زخم و تسکین راش پوستی و تغذیه‌ی پوست و مو، استفاده کرده‌اند. این درختان که به آرامی رشد می‌کنند به قدری مورد تکریم هستند که در سال ۱۹۹۸ جنگل آرگان توسط یونسکو به عنوان یکی از ذخایر بیوسفر (زیست‌کره) به رسمیت شناخته شد. روغن آرگان در زبان عربی زیت الارکان، یا زیت الارجان خوانده می شود. درواقع ارکان یا ارجان در انگلیسی به آرگان تبدیل شده است و از آن جا بدون تغییر به فارسی راه یافته است. در این نوشتار با مهم ترین خواص روغن آرگان برای پوست، مو، ناخن، سلامتی . درمان آشنا خواهید شد.

  • زهره رستمی
  • سه شنبه ۹ ارديبهشت ۹۹

علت دردهای شکمی در نواحی مختلف شکم

دردهای شکم در زبان عامیانه به درد نواحی دور ناف گفته میشود و به درد ناحیه فوقانی میانی شکم یا درد اپی گاستر درد سر دل گفته میشود.درد شکمی ( یا درد معده) می تواند یکی از نشانه های مرتبط با اختلالات گذرا یا بیماری های جدی باشد.

بیان یک تشخیص قطعی از علت درد شکم می تواند مشکل باشد، زیرا بسیاری از بیماری ها می توانند به این علامت منجر شوند. در اغلب موارد درد شکمی خوش خیم و یا گذرا می باشد لیکن گاهی نیاز به مداخله فوری متخصصان وجود دارد.

همه ما مشکلات وحشتناکی در حال حاضر داریم، اما علائم خاص ممکن است چیزی جدی تر نشان دهند اگر هر کدام از این درد های شکمی که دلیل و ریشه ی آنها را در بخش سلامت نمناک خواهیم گفت را تجربه می کنید، به پزشک خود مراجعه کنید تا بتوانید دستگاه گوارش خود را از مشکلات خطرناک حفظ کنید.

  • زهره رستمی
  • يكشنبه ۷ ارديبهشت ۹۹

سلامت کبد با خوردن این مواد غذایی به خطر می افتد

 

یکی از دلایل مهم ابتلا به برخی بیماری‌های گوارشی و ناراحتی‌های کبدی، خوردن همزمان برخی از مواد غذایی است که هیچ سازگاری با هم ندارند و مصرف همزمان آنها با هم، ضمن ایجاد فساد در معده در نهایت باعث تولید "خون ناصالح" و درگیر کردن اندام‌های رئیسه از جمله کبد است.

  • زهره رستمی
  • چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۹۹